Kawan-Kawan

Powered By Blogger

Friday, February 12, 2010

Cuti...cuti...

Assalamualaikum...
Memang kalau sebut cuti, semua orang ternanti-nanti...sama la ngan aku, pantang bunyi perkataan cuti mata jadi luas jek walaupun sepet...hehehe...
So, minggu ni aku dapat bercuti kat kampung agak lama sebab cuti raya cina...sekolah amik 4 hari jek...jeles jugak sebab sekolah kakak aku sambung sampai satu minggu...takpelaaa asalkan dapat bercuti...
Hari ni lepas jumaat aku mula buka langkah turun tangga dan bukak pintu kete, lepas start terus tekan minyak, pulas stereng dan bergerak laaa ke Rantau Panjang...
Trip to Rantau panjang ni bukan laaa nak shopping sangat pon sebab anak-anak buah aku yang cinonet tu ngikut...kalau ada diorang jangan mimpi laa nak borong barang kat situ...pendek kata rugi laa tokey kain, baju, pinggan, dan macam-macam lagi sebab ilang customer yang macam aku dan super shopaholic a.k.a onomania macam kakak aku...huhuhu =)
Jadi trip kami kali sekadar cuci mata je dan berangan laaa untuk datang lain kali dengan pulus yang menggebu dalam purse...so, tok peraih Rantau panjang tunggu laaa kehadiran ku di masa hadapan...... !!


Tapi last-last, berat jugak tangan bawak beg plastik...hahaha!!! Untuk anak buah aku, mak dia siap beli 'katak' kaler ijau yang besar dari tubuh dia... =)

Comel kan?? Geram je nak beli...murah-murah...


Ni sapa-sapa yang minat benda-benda macam ni boleh laa datang 
borong kat sini...aku kalau bab pasu-pasu ni slow sikit...kang kalau 
beli tak pasal-pasal jadi tempat nyamuk bertapa...hehehe


Penjual kat sini cakapsekarang ni bantal upin ipin jadi peberet...
murah jek RM10 satu...


Koleksi jajan dan kopok dari Siam with love pon ader...
Mostly barang kat sini dari sana...
Dan korang yang tak biasa pegi, kalau nanti singgah 
jangan terkejut kalau dengar jurujual kat situ speaking siam...hehehe

7 comments:

  1. wahh..rantau panjang..sgt best ini tempatt!

    ReplyDelete
  2. alamak...chatbox xkua la plak.huk3. da follow u..ehh g rantau pjg eh?
    mase kecik2 pnah g. haha

    ReplyDelete
  3. aik ??
    xkan g rantau panjang xshoping kot..
    ahahaaa..

    tapi biase kalau cuti mhl la diorg jual kan .

    ReplyDelete
  4. wah rantau panjang...
    tak penah sampai lagi.....

    mesti syok borong2 kat sana!!

    ReplyDelete
  5. mmg best gi kat sana...aus, mmg ler kalau ms cuti cekik darah skit rega kt situ...orkid, thanks ye! sugar,sheeda n kulop, kalau nk dtg bleh laa kita gi sesama...ehehe

    ReplyDelete
  6. lama x kunjung rantau panjang...
    dulu study di klntan slalu singgah sana..
    yg best dpt makan hotdog panas yg murah+sedap!! :)

    ReplyDelete