Kawan-Kawan

Sunday, April 25, 2010

Capek Sekali..

Assalamualaikum...

Aduhh...panas banget...cuaca nyer hot...aku ni yang memang dah asalnya puteri lilin dah makin cair kepanasan...hehehehe...
Keje takde laa banyak tapi sebab panas..capek sekali rasanya..kapan mau sihat dan cergas ni?....
Cuaca memang panas sekarang ni...anugerah Allah semuanya...syukur...

Wednesday, April 14, 2010

Lama Tak Citer Pasal Ni...

Assalamualaikum...

Dah lama tak bercerita pasal aktiviti di SMK Seri Serating...semalam baru saja bermula latihan pertama untuk pertandingan kawad kaki antara unit-unit beruniform...sebagai salah seorang guru penasihat Kadet Bomba, secara langsung aku pon terlibat juga...Kadet Bomba merupakan pasukan yang paling ramai ahlinya kat sekolah ni...tak tau kenapa jadi macam tu...ramai minat nak jadi bomba kot...hehehe
Walaupun demam tak berapa nak kebah lagi masa ni...aku gagahkan juga bersama dengan kadet2 dan guru2 penasihat untuk memberi sokongan dan nasihat... =)

Ahli-ahli Kadet Bomba Lelaki

Bersama Jurulatih dari Bomba Marang

Korang boleh tengok kan keadaan cuaca dalam gambar kat atas tu...masa tu dalam pukul 3.30 petang. Memang panas bebenor sampai mata aku pon berpinar masa ni...dalam hati kesian jugak kat pelajar-pelajar yang berpeluh-peluh membuat latihan kawad...ada yang ngadu jurulatih tu garang...tu laa kalau cikgu ni korang buat tak tau je...hehehe...
Hari ni balik je dari sekolah aku belek muka ni...boleh tahan jugak kaler kulit aku..merah!...dah jadi macam topeng pulak kat muka ni...nasib baik tak hangus macam arang.

Hari ni demam dah kebah...syukur...Alhamdulillah...demam tu bagus untuk menginsafkan kita kan? =)

Tuesday, April 13, 2010

Sunyi Sepi Malam Ini...

Assalamualaikum...

Masa aku taip entri ni, jam menunjukkan ke pukul 12.52...hai lewat sungguh aku tido malam ni...seluruh alam kat perumahan ni dah sunyi sepi...bunyi cengkerik je...
Dah beberapa minggu berlalu semenjak aku tido lewat macam ni...biasanyer tido awal...
Hari ni demam sikit...penat sungguh rasa tubuh ni...panas semacam je...mungkin terlalu banyak tekanan kat tubuh dan mental aku yang semakin 'mental' ni...hehehe...cuaca yang sangat panas sekarang ni mungkin pon salah satu sebab aku tiba-tiba demam...Ye laa semalam lepas je sekolah aku berkejar-kejar pergi servis kereta...tinggalkan kereta kejap kat bengkel aku pergi merayap dengan kawan cari baju untuk pasukan koir sekolah...bila sampai rumah...dah dekat maghrib...masa tu aku dah rasa tubuh dah tak selesa...lemah semacam je...

Mata aku ni segar laa plak, ni bahana tertido lepas maghrib tadi secara tidak sengaja. Lepas je makan ubat...aku terus lena..terkejut bila ada kawan yang mesej ajak semayang...hehehe...Lepas tu mula buat kerja yang memang tak siap-siap dari minggu lepas...ada lagi tu...tapi aku tolak tepi dah sebab mata dah berpinar tengok tulisan yang berbelit-belit...Ni dah dikira lebih makan ubat..sebab tu tak mau tido...hehehe...

Selamat malam semua blogger...rindunya nak blogwalking macam dulu...insyaAllah bila semua kerja dah siap...kekangan masa dah kurang...boleh laa sambung aktiviti tu...

Friday, April 9, 2010

Salam Rindu...

Assalamualaikum...
Dah lama tak menjejakkan kaki ke blog ni...sampai dah usang, berabuk, tahap boleh tutup kedai rasanya...
Biasalaaa alasan aku ialah busy memanjang...tapi memang betol laa ketiadaan masa dgn mood membuatkan aku malas nak update blog ni...rindu pulak nak baca entri2 kenkawan blogger yang lain...

Thursday, April 1, 2010

Kerja 7 Hari Seminggu

Assalamualaikum...
Minggu ni tak sempat nak update blog...nak blogwalking...sebab terlampau bz (ye ke ni?...kekeke)
Memang aku bz sikit campur dengan penat dgn macam2 program dan aktiviti...
Mulai esok saja aku kena pergi kursus dari pagi sampai petang selama 3 hari berturut-turut..jawabnya minggu ni saja aku kerja 7 hari seminggu...*sigh*...kursus org keje kerajaan dan pekerja bawahan mcm aku ni takde ler tempatnya di hotel2 yer...boleh tido bilik ekon, ada katil tebal...makan sedap2...kursus aku ulang alik hari2 dari rumah ku yang boley dikatakan jauhhh laaa jugakkk utk sampai ke destnasi...huhuhuh (T_T)...

Tapi aku ni kena laa pergi jugak walaupon byk komplen...dah keje kan...turut je laaa perintah walaupon cuti ku telah diragut dari ku...huhuhu....