Kawan-Kawan

Thursday, March 18, 2010

Calon Mentua Pilihan...

Assalamualaikum...
Indah sungguh hari ni, duduk di kawasan pantai macam kat rumah kakak aku ni memang best...angin bertiup sepoi2 bahasa...kadangkala bukan dah sepoi2 bahasa...alaaa sepoi2 ribut pon ada...

Ermm..kali ni nak cerita pasal calon mertua pilihan...haiii...mesti pelik kan? Biasa orang akan selalu cakap calon menantu pilihan...Elllooo? Menantu pon bleh cari calon mertua tau....heheheeee.....

Ciri-ciri Mentua Pilihan (mengikut kajian tak rasmi aku, hasil mendengar gossip kawan2 aku ler):


1. Mesti baik hati bebenor..manjakan menantu macam manjakan anak dia
2. Tak masuk belah anak dia je...mesti kalau suami isteri tu bergaduh ke, mentua akan masuk belah menantu
3. Sanggup datang umah menantu and masak (breakfast,lunch,dinner)...pastu siap basoh pinggan, kemas umah
4. Tak membebel kalau anak menantu buat silap tapi bagi nasihat atau tak ambil peduli pon...hehehe


Itu ler ciri2 yg biasa diharapkan dari menantu...kekeke...
Jangan plak ada yang marah kat aku nanti...saja gurau2... =)

7 comments:

  1. hehe...betul k ad mentua y camni...slalunya...ehem2...hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe...mana tau ada...kalau da..walla weyyy...best

    ReplyDelete
  3. bole wat iklan kat FB pasni..hakhakhak!

    ReplyDelete
  4. Pergh..yg no.3 tu, memang baguihla.. ^^'

    ReplyDelete
  5. elok tu makdara...letak iklan kt FB..bernas idea tu...hehehe

    Malwana, apalagi...dh jumpa calon mentua pilihan anda?hehehee

    ReplyDelete
  6. best tu..nak satu, yg sebijik mcm ciri2 tu

    ReplyDelete
  7. yg tu kena carik sendiri daaa...hehehe

    ReplyDelete