Kawan-Kawan

Sunday, March 14, 2010

Musim Kawin

Assalamualaikum...
Cuaca hari ni cerah berseri jek...elok sangat laaa kalau buat kenduri ye...Hmm, dah cuti sekolah ni macam biasa laaa, akan bermulanya musim masyarakat Malaysia berkahwin...hehehe..

Gambo dari pakcik Google...
Tiada kena-mengena dengan tuan punya blog

Baru semalam aku pergi kenduri kawin, cantik betul dapat ole-ole dari pengantin...orang Kelate panggil 'sisa'...tapi aku pegi kenduri kat Terengganu, tak tau laaa kat sana diorang panggil apa...
Balik kat rumah pon ayah aku cakap dia banyak dapat undangan kenduri, sampai 2-3 dalam satu hari...
Memang meriah betul laaa cuti ni, sana-sini ada kenduri...

Dalam kemeriahan mengadakan majlis perkahwinan, pada pemerhatian aku ramai daripada kalangan kita yang bermewah-mewah. Memang laaa akan ada yang cakap "saya mampu"...Tapi alangkah eloknya jika kita menurut apa yang dianjurkan Islam, tidak membazir dan bermegah-megah...Yang penting sama-sama kita berharap dan berdoa supaya pengantin mendapat keberkatan dari Allah dalam menjalani kehidupan berumahtangga selepas itu dan perkahwinan itu kekal hingga ke akhir hayat... =)







6 comments:

  1. aha..tiba2 rsa nk kawen..muahahhahaha :)

    ReplyDelete
  2. hai dik...kalau dah ada calon tu, cepat2 suruh dia masuk meminang...kekeke

    ReplyDelete
  3. nk kawennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  4. sudah....ni sorang lagik...kekeke!!!

    ReplyDelete
  5. samo la..kat sini ramai betul kawen....huhu sampai tak sempat nak dtg T_T

    ReplyDelete