Kawan-Kawan

Wednesday, May 19, 2010

Jujurlah Pada Diri Sendiri...

Assalamualaikum...
Hari ni jadual di sekolah agak padat. Alhamdulillah, cuaca yang sedikit redup melegakan perasaan. Semangat untuk mengajar sedikit bertambah walaupon ada jugak yang nakal dan malas membuat kerja sekolah...hati 'cikgu' hari ni cool je...malas nak marah-marah...bagi 'cubit-cubit sayang' je kat anak-anak didik....

Nak cerita pasal kejujuran hari ni...ramai yang mahu orang jujur pada mereka. Ramai dari kita benci orang yang hipokrit. Lagi menyampah kalau orang tu adalah orang yang rapat dengan kita...Tapi berapa ramai yang menilai kejujuran dalam hati masing-masing.. Bukan main pilih bulu, tak mahu berkawan dengan orang yang menipu rakan, tidak ikhlas dan jujur...tapi sudahkah diri sendiri dicermin...sejauh mana kamoo jujur pada diri sendiri dan orang disekitar kamu..???? Kalau kamoo pon suka bercakap berbelit-belit, kelentong sana sini tak payah laa bermegah-megah memilih kawan...bosan aku melihat perangai manusia macam ni....

Semoga Allah melindungi diri ku, kaum keluarga,saudara2 ku dan sahabat handaiku dari sifat hipokrit...Amin...

5 comments:

  1. salam.. wow ni cikgu yang baik hati la ekh?hehe..
    ada link jadik cikgu nieh..haha

    ReplyDelete
  2. apa maksud ada link tu???
    'cikgu' mmg kena baik hati...baru bleh jd cikgu...hehehe

    ReplyDelete
  3. benci orang yang hipokrit dan meninggi diri...
    ada juga cikgu yang saya kenal tak jujur..huhu

    Semoga Allah tunjukkan jalan yang benar kepada mereka...

    ReplyDelete
  4. ada gak cikgu masuk kelas je sumpah2 kat pelajar2..
    sedangkan pelajar tak wat salah pun..
    isk3x...
    apa punya cikgu macam ni...(pengalaman)
    hahaha

    ReplyDelete
  5. biasa laa tu idham...manusia ada kelemahan...cikgu kan manusia....

    ReplyDelete